utorak, 15. studenoga 2016.

Test: da li vam je organizam kiseo?

                                                                                       
 Da odredite da li vam je organizam prekiseo, proverite u sledećem testu da li se prepoznajete u navedenim simptomima.
Kiselost organizma, odnosno poremećena kiselo-bazna ravnoteža može da bude uzrok brojnim zdravstenim tegobama i problemima. U savremenom svetu, usled pogrešne ishrane i negativnih mentalno-smotivnih stanje, većina populacije pati od prevelike kiselosti organizma. Evo testa koji će vam pomoći da odredite da li postoji mogućnost da vam je organizam previše kiseo.


* Osećam nedostatak energije, stalni umor, gubitak fizičke i psihičke snage, težinu u ekstremitetima, nemogućnost da se izborim sa svakodnevnim problemima.
* Imam smanjenu telesnu težinu; često mi je hladno.
* Sklon/a sam infekcijama.
* Uglovi usana su mi ispucali.
* Imam ranice u ustima
* Gubim zube.
* Nedostaju mi radost i entuzijazam.
* Osećam se depresivno.
* Zubi su mi osetljivi na toplotu, hladnoću ili kiselu hranu.
* Pljuvačka mi je kisela.
* Zubi su mi skloni pucanju.
* Često osećam bol zubnih nerava.
* Imam previše kiseline u želucu.
* Kosa mi je opuštena, ispucali krajevi kose, opada.
* Koža mi je suva.
* Osećam nervozu, uznemirenost bez povoda, hiperaktian/na sam, osetljiv/a na zvuke, lako podležem stresu.
* Lice mi je veoma bledo.
* Često imam glavobolje.
* Oči mi često suze.
* Povremeno ili često imam konjuktiivitis.
* Imam upalu rožnjače i kapaka.
* Desni su mi upaljene i osetljive.
* Patim od čestih infekcija grla i krajnika.
* Patim od gorušice.
* Patim od gastritisa.
* Imam čir na želucu ili dvanaestopalačnom crevu.
* Nokti su mi istanjeni, lako pucaju i listaju se.
* Koža mi je osetljiva na mestima gde je veća koncentracija znoja.
* Imam česte koprivnjače.
* Imam grčeva u nogama.



Ukoliko ste odgovorili sa „da“ na 15 ili više pitanja, verovatno je da vam je organizam prekiseo.

Šta da radite?

Smanjite:
* Konzumaciju duvana, kafe, čaja, alkohola (ekstremno su kiseli)

* Konzumaciju proteina, žitarica, šećera (kiselotvorna hrana)
* Konzumaciju termički obrađenih namirnica (kiselotvorna hrana)
* Sedenje i nekretanje

Povećajte:
* Konzumaciju termički neobrađene hrane (npr. obavezna sveža salata uz obrok)

* Konzumaciju svežeg voća, povrća i jezgrastog voća, posebno badema (alkalotvorna hrana)
* Fizičku aktivnost (brza šetnja, džoging, plivanje)

Promenite fokus:
* Postanite svesni koliko vremena dnevno provodite u stanju zabrinutosti, strepnje, ljutnje, negativnosti...
* Čim primetite da ste zapali u takvo stanje, svesno usmerite svoje misli na nešto pozitivno, lepo, ohrabrujuće, inspirativno

(Adaptirano na osnovu knjige "Kiselo-bazna ishrana za optimalno zdravlje" Kristofera Vejsija)

Nema komentara:

Objavi komentar